tisdag 5 december 2006

Hemma hos mig


Denna vecka handlar tjejsnack hos Saker och ting om inredning. Jag har tagit de frågorna (och några egna) men gjort om dem lite. Här är mina svar. Det skulle vara roligt att läsa vad ni skulle svarat, så svara gärna på er blogg. Skriv en kommentar här nedan så vi kan läsa. Häng på!



Min inredningsstil: (Lägg gärna in en bild från ditt hem) Jag tycker så mycket är fint så att egentligen skulle jag ha ett rum för varje stil. Men jag trivs bäst med det ljusa och lätta, det vita och enkla blandat med naturmaterial.Jag gillar även gamla möbler blandat med nya, det lantliga och romantiska blandat med det enkla och rena. Tråkig inredning tycker jag är när man kopierat en stil och inte funderat själv och när hemmet börjar likna en inredningskatalog. Då har den personliga prägeln i hemmet försvunnit.


Så här mycket pengar spenderar jag varje månad på inredningsdetaljer: Ibland ingenting och ibland massor. Jag köper först och tänker sedan var jag kan ha sakerna som jag köpt.


Mitt bästa inredningstips: Ett snabbtips som gör det lite mer spännande kan vara att plocka in oväntade saker i ett rum, som en oljemålning i badrummet eller varför inte en äkta matta som badrumsmatta, gamla slitna matrumsmöbler till altanen, en kristallkrona i ett ohyvlat trätak eller en gammal biofåtölj i hallen.


Den värsta inredningstabben jag gjort: Ibland köper jag något i en butik och så passar den grejen inte in hemma hos mig. När saker tas ur sitt sammanhang ser den inte alls lite fin ut. Det blir lite impulsköp ibland som bara står i skåpen.


Detta vill jag helst ha till mitt hem nu: En stor härlig altan, ett vitt lantkök men med modern spis, ugn och kyl/frys, fler fårskinn för de är så varma och goa, ett spa med spots i taket och en jacuzzi.

Min favoritfärg: vitt, rosa och rött (enfärgat, randigt eller rutigt)

Kudde från Åhléns.

Min bästa inredningstidning: Allt i Hemmet

Mitt favoritrum hemma: Mitt vita rum där allt är vitt utom mitt piano. I rummet finns två sköna vita fåtöljer som man kan slä sig ner i och läsa en tidning eller en bok. Där inne blir jag avslappnad och där är en lugn och skön stämning!



Bild från byrån i pianorummet.



Det ska bli kul att läsa era svar!

/Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hängt på! :-)

Anonym sa...

Jag har hängt på! :-)