fredag 17 augusti 2007

Hemma hos oss


Idag blir det bilder från vårt vardagsrum på nedanvåningen. Det är ett litet rum som mer är tänkt som ett litet tv-rum. Väggarna är vita och först visste vi inte riktigt vilken stil vi ville ha där inne, men efter ett tag kom vi fram till att det passar bra med marina detaljer där. I fönstret står en segelbåt och i den ena fåtöljen ligger en filt med stjärnor och ränder i färgerna marin, beige och rött. På de två små borden från IKEA som liknar sådana som man har ombord på båtar så står en glasburk fylld med snäckor och stenar som vi samlat på oss från somrarnas bad vid havet. På väggarna finns tavlor, stora och små med båtar, snäckor eller annat som vi känner passar in.


Kramar Emma

5 kommentarer:

Anonym sa...

I love marint tema:)
Älskar havet, trots att jag då bosatte mig mitt inne i landet med på sin höjd kalkbrott och ett nöjesbad i närheten.. *ler*
Men både min man och jag är uppvuxna vid havet så det suger lite i tarmen och då speciellt på sommaren;)
Snyggt!
Mvh Lallis

Anonym sa...

Så snyggt! Jag gillar också det maritima temat, snygga tavlor du har - kommer ifrån? Du har ett snyggt vardagsrum med behagliga färger, ser rofyllt ut. Ha en bra kväll :)

Emmas inne och ute sa...

Lallis: Tack! Jag förstår att du gillar havet. Vem gör inte det. Vi bodde i Örebro innan men längtade till havet för mycket.

Lotta: De svartvita båttavlorna är svartvita vykort från IKEA som jag ramat in. Jag tror att de finns kvar. Tack för komplimangen.

Blommiga Karin sa...

Vilket mysigt tv-rum.Jag la precis in lite bilder med passande tema från Balders hage...stjärnor och marint=)Snyggt och klassiskt!/Karin

Anonym sa...

Vad härligt! Hade jag haft ett hus nära havet så hade jag också inredd det så marint smo möjligt. Ralph Lauren har en massa snygg maritim inredning som jag älskar! Plädar, mattor och prydnader.