onsdag 19 december 2007

God Jul


Så här lagom till advent och jul är vår kamera trasig och inne på lagning. För andra gången ska tilläggas. Den har åkt i golvet några gånger och nu gick skärmen sönder på den. Trist!
Hur går det med julstämningen och pyntandet?
Själv tycker jag att jag hade så många idéer och visioner om hur allt skulle vara, men sedan när det närmar sig så blir det inte något av nåt.
Det här är några av de saker jag hade tänkte jag skulle göra inför denna julen:
* Vara ute i god tid med julkorten coh inte samma dag som de ska postas.
* Ta in en stor fin gren och måla vit samt hänga silvriga kulor, hjärtan och glasprismor i, i trapphuset.
* Göra adventsfint utomhus med granris, lyktor, mossa och silvriga kulor.
* Göra mycket egna fina vita strutar och smällkarameller.
* Bjuda på adventsfika med glögg och annat gott.
* Dricka mer glögg och göra mer julgodis.
* Baka egna pepparkakor.
Inget av detta har blivit gjort! Ärligt talat känns det lite avslaget. Var är snön? Inte för att JAG är någon snöälskare, men kring jul hör det ändå till liksom. Inte som idag när solen skiner och gräset lyser grönt! Är det oktober elller snart jul?!?
Hur som helst. Det blir jul i alla fall! Jag ser fram emot den goda maten och hoppas på lite julefrid!
Ta hand om varandra i jul och stressa inte!
Nu tar jag lite jullov, men snart är jag tillbaka (och kameran också hoppas jag)
En riktigt god jul till er alla!
Jag fortsätter att läsa era bloggar och njuta av allt fint jag ser där!
Kramar /Emma
Bild: Eget collage med bild från Blomsterfrämjandet

6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ja, det är väl lite så här med, ambitionerna och önskan om att hinna göra mycket mer finns ju alltid...men det brukar bli jättebra i slutändan i alla fall...Japp, jag hoppas oxå på lite snö! Lite frost tycker jag inte är för mycket begärt..här är det ja jag vet inte, plus 5 kanske, deppigt..
Kram
Mia

Någon på Stinsen. sa...

Mysig blogg. Härkigt att de faktiskt finns de som bakar och pysslar runt jul! tack för goda råd./ia

Linneagården sa...

ÖSNKAR DIG EN RIKTIGT GOD JUL & ETT GOT NYTT 2008
madelene

Lilla Blanka sa...

Ville bara titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia

Lella sa...

Hej! Hoppas att du har haft en mysig jul med dina nära.
Hade oxå en lista.....men det blir som sagt jul i alla fall :o)
Må så gott

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart hem och fin blogg du har! Länkar dig, hoppas att det är ok, annars säg till! Önskar dig en god fortsättning! kram