måndag 1 september 2008

Äleklinta


I helgen var vi på utflykt till Äleklinta här på Öland. En underbar stenstrand till skillnad från många sandstränder vi varit på i sommar. Luften var hög och klar men termometern visade ändå 22 grader. Det var näst intill vindstilla och stora A kunde inte låta bli att ta ett dopp i det blå. jag satt på stranden och kände på alla mjuka runda stenar som fanns där och blundade med näsan mot solen och njöt av att höra vågorna som sakta kom inrullande mot stranden. Kan det bli mycket härligare en sensommardag?!
Nu har det varit tyst här på bloggen ett tag över sommaren, men nu ska jag bli lite flitigare när vardagen kommit igång igen : )
Ha det så bra!
Kram

3 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

hej! du visar härliga bilder. För mig är dem sååå speciella för jag är enormt storförälskad i havet stenar och allt kring detta.
Ha det bra, Dadda

Eva Linnea sa...

Välkommen tillbaka! Hoppas sommaren varit bra. Oj, vilka härliga bilder! Kram EL

GRANSTAV sa...

Vad härligt. Jag avundas dig. Jag tillbringade mina somrar som barn i Äleklinta. Mitt hem är fortfarande fullt med sten som jag sparat från stranden :).
Tack för en inspirerande blogg och vackra bilder.

:)