lördag 16 juni 2007

Drömmen om ett första intryck

Entrén till huset och hallen är det första som möter gäster och oss själva när vi kommer hem. Precis som när man träffar en person för första gången så får man ett första intryck. Hur vill jag att första intrycket ska vara? I vår hall som jag visat bilder på här, var det första intrycket mörkt, murrigt, grönt och furu! Hemskt med andra ord för oss som älskar ljust, vitt och lugn inredning : ) Hallen var det första vi gjorde om och det har vi inte ångrat. Varje dag man kommer hem och inte minst när man varit bortrest ett tag och kommer hem så möts vi av en ljus härlig hall.


Denna hall från Pottery barn är inte fy skam. Härligt somrigt, vitt och marint. Inget jag skulle tacka nej till, särskilt bra skulle den ju passa i ett sommarhus!

Kram från Emma



11 kommentarer:

Interiørhuset sa...

wow så vakkert! Den benken var kjempe flott. Første inntrykket har masse å si. Gangen deres ble jo sååå flott etter at dere malte og fikset der=)

Anonym sa...

Jag brukar tänka på det där med att hallen ger första intrycket - men hur jag än bär mig åt är där alltid överfullt av skor, jackor, fiskegrejer,stövlar, hundsaker, domkrafter osv........ *Stönar*

Lusthuset sa...

Det är rätt att det är hallen som är det första man möts av. Vi har inte så stor hall i vårt hus, därför har jag gjort den vit och ljus och enkelt möblerad med en vit stol och en lykta med ett ljus som jag alltid tänder när det kommer någon. Hoppas att det känns välkomnande med ett levande ljus. Bilden du visade verkade mysig.

Anonym sa...

Pottery Barn är perfekt för inspiration. Denna bild var inget undantag. Fint.

Ingrid sa...

Det var et fint inspirasjonsbilde. Jeg har også lyst til å fikse litt i gangen.. det er jo som du sier førsteinntrykket. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Ja, den hallen var verkligen fin. Likaså eran såg jag när jag kollade tillbaka:)
MVh Lallis

Anonym sa...

Underbart fin hall.. Den hade man verkligen inte tackat nej till! Men Er hall är minst lika fin! Så ljus och fräsch!!
kram

Blommiga Karin sa...

Hej!
Jag håller med dig,men jag tycker att en hall är ganska svår att få bra,särskilt om man har 6 dörrar/öppningar och vill ha ljust när det inte finns några fönster och hallen är trång och smal...Dessutom ska man ju förvara skor och jackor utan att det svämar över.Jag vill ändra hemma hos oss,men vet inte hur...suck!!
Ska kolla lite mera inspirationsbilder...Tack!/Karin

Poppins sa...

Hallen är viktig. Tyvärr är vår hall ganska långsmal för jag skulle vilja ha en stor härlig hall. Helst en sådan man ser i stora engelska hus med en stor trappa upp och plats för ett runt bord i mitten. Men drömma kan man ju...

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

Anonym sa...

Åh va fin hall!! Och den senaste bilden du, med sommarhuset vid havet, jösses vilken utsikt!! Härliga bilder!