torsdag 6 september 2007



Vitt är vackert! Så är det bara. Oavsett vilken stil man föredrar så fungerar alltid vitt. Jag har läst någonstans att ska man ge bort en present och inte vet vilken färg man ska välja så ska man ta vitt. Det passar ihop med allt.

Jag älskar vita hem. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag tycker om ljuset och att det känns luftigt. I ett vitt hem är det svårt att känna sig instängd. Att vara bland vita saker är som att kunna andras frisk luft, som luften en solig men kall höstdag. Hög och klar.

Ett av de alla vackraste vita hem jag har sett är naturligtvis danskt och tillhör Kiki som har nätbutiken la Crapaud. Kika in på hennes sida och titta in i hennes hem. Det är fantastiskt!(Bilden här ovan är lånad därifrån). Där finner man att inomhus är blandat med utomhus, fransk landsbygd, vitt och slitet på ett sätt som gör det alldeles, alldeles underbart.

Vi har mycket vitt hemma, men blandat med trä. Jag älskar att kika på vita hem. Jag har varit runt i bloggvärlden och letat efter vita hem. Här nedan nämner jag några favoriter. Självklart finns det många fler. De inspirerar mig och får mig att vilja både möblera om hemma och måla allt i vitt. Alla har de sin egen stil, men gemensamt är förkärleken för vit inredning.

Länkar till bloggarna hittar du till höger under "Bloggar du inte får missa".

Spets och Snor
Annas hus på landet
Granne med Selma
Vita Ranunkler
Hjärtan på tråd
Torpliv
Franssohnska gården
Vintage
Ett hus i vitt
Min lilla veranda

Det var allt för denna gång!
Kram,
Emma.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilken mysig blogg du har – tror inte jag tittat in här tidigare. Tack för de gulliga orden hos mig. Tack vare det hittade jag hit!

Lallis sa...

Ja , jag håller med dig i det som du skriver. Det ger rymd och ljus med vitt.
Nu måste jag kolla in den länkade sidan. Förmodligen kommer jag att sitta och gapa och bara säga. Åh, nämen, åååh:)
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Underbart hem verkligen! kram

Anonym sa...

Jag kan inte annat än hålla med dig - vitt är hääärligt!

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har! Det är alltid kul att titta in hos andra som har samma intresse :)
Jag har precis startat en egen inredningsblogg. Kanske vi ses!

Kram, Lilla Blanka

http://lillablanka.blogspot.com/