lördag 8 december 2007


Ja det är inte mycket till snö här nere i söder. Inget alls för att vara helt korrekt. Men det går ju skapa julstämning för det. Idag har vi bakat pepparkakor. Det är något visst med det. Först ligger degen och väntar på en, sedan när den ska kavlas ut kan jag inte låta bli att smaka en liten bit.
Nu är nästan alla julklappar köpta och julpyntet har tagits fram ut sina lådor. Med lite julmusik, glögg och tända ljus så känns det lite juligt i alla fall, men visst är det något som saknas.
Jag är vekligen inte den som gillar snö. Det är kallt, halt, eländigt kort och gott. Men till jul och Lucia tycker jag att det ska vara lite vitt på marken i alla fall. När man var liten var det alltid snö som jag minns det.
Dessa söta kakor finns på Marthas sida. Söta tycker jag med pastellig glasyr på. Som julgranspynt blir de extra fina. Det får ju baka i playdo-lera och dekorera, så håller de till nästa år också.
Ha en mysig andra advent alliop!
Kramar från Emma
Även om jag inte är så flitig på att kommentera så läser jag atta söta kommentarer ni skriver, så fortsätt med det : )

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in & önskar dig en riktigt mysig 2a advent!
kramen!

Anonym sa...

Jag fuskar faktiskt och köper pepparkakor får jag väl erkänna - men efter att ha besökt alla bloggare som bakar dem själva sneglar jag trots allt på pepparkaksdegen som ligger o väntar i butikerna...

Anonym sa...

Så inspirerend bilde! Jeg skal bake pepperkaer i morgen, og nå fikk jeg gode ideer!