onsdag 12 mars 2008

Rosa

När jag var liten och bodde hemma älskade jag mitt rum. När jag var mindre lekte jag för det mesta skola och då var jag fröken eller så lekte jag med mina dockor och barbiedockor. Men sedan hade jag ju ett annat intresse också, som hållt i sig och det är ju så klart att möblera och inreda. Varje vecka tog sig rummet nya skepnader. Allt som gick flyttades runt. Ibland stod en byrå mitt på golvet. Intresset för inredning tror jag kommer från min kära farmor. Hon gillade också möbler, inredning och vackra saker. Hemma hos farmor och farfar ändrades det om lite då och då.
När jag flyttade hemifrån så var det härligt att inreda. Hade jag lust att möblera om en kväll gjorde jag det. Jag testade nya arrangemang hela tiden.
Det där att ha ett eget lite kryp in saknar jag ibland. Nu när vi bor i hus så har jag en egen pysselhörna i vårt gästrum och vårt sovrum är så stort att det rymmet en tv-hörna med soffa och ett stort skåp där tv:n rymms.
Även om vi här hemma gillar vitt så gillar vi också att bryta av det vita med mörkt trä och accenter i grått, beigt och någon annan färg. Ofta blir det grönt, men uppe tv-rummet fick det bli ljuslyktor i rosa. Jag tycker det blev fina mot det vita och mot det mörka skåpet.


















I sovrummet står också en byrå från IKEA som är relativt ny. Den gillar jag för den rymmer massor och har ändå ett lite lantligt utseende.







Ha en bra onsdag. Själv ska jag försöka piggna på mig. Jag är hemma och är riktigt superdunderförkyld. Plus det har jag fått någon konstig yrsel. Inte alls särskilt kul. Känns som att åka båt och när jag vänder mig på nätterna känns det som jag faller bakåt 10 meter. Obehagligt. Men det är tydligen något som går - förkylning med feber och yrsel.
Må så gott. Det är så härligt att gå in på allas bloggar och verkligen mötas av vackra bilder och glada, positiva människor!
Kramar/Emma

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Oj så fint du har det hemma! Kram Sandra

Anonym sa...

Vilken rolig text du har, det får mig att komma ihåg från när jag var liten. Min mamma var såå orolig för mig, jag fick en massa barbie dockor men det enda jag gjorde till dem var att inreda och bygga olika hem till dem överallt i bokhyllor och jag flyttade runt de gröna växterna för att de skulle passa i "barbiehemmet". Mina kompisar lekte med dockorna och jag möblerade......
Det håller fortfarande i sig....
:))
//Lena

svartataket sa...

Känner igen mej när jag var liten ;)Jag var likadan! Jag möblerade nätterna igenom i hela vårt hus..hahaha