onsdag 7 maj 2008

Black & White

Från ett nummer av Allt i Hemmet (nr 5 2007) kommer dessa bilder. I huset bor Charlotte som är stylist med mannen Martin. Deras hem går i vitt och svart, med inslag av gråskalor och beige.

Byrån är ett arvegods och den den bruna träfärgen tas upp i kohuden som ligger på det vitpigmenterade golvet.


Det jag tycker om i detta hemmet är att det svarta får fritt spelrum bland allt det mjuka vita.



På en långbänk finns förvaring i korgar och i den gamla franska trälådan finns cd-skivor. Till och med den svarta platt-tv:n smälter bra in.


Köket är ur IKEAS serie Värde som målats vitt och med svart bänkskiva.


Hallen är ljus och härlig. En lantlig lykta i svart på hallbordet. Det svarta trappräcket leder ögan uppåt mot övervåningen.

Jag gillar verkligen ljuset i detta hemmet, att det svarta detaljerna bryter av den annars vita, ljusa inredningen.
Kram Emma

Foton: Bilderna har jag hittat på nätet, men tidningen är min egen.

10 kommentarer:

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilket fint hem, du hittat
Ha det så gott
/S

Marie - Med mina händer... sa...

Mmmm, så vackert! Hoppas allt är bra! *kram*

StrandviksVillan sa...

Hälsar på för första gången, kom hit av en slumt, och måste genast länka din blogg, jag är så glad att jag hittade den!!
Gillar ALLT du visar, ditt hem och inspirationsbilderna! (Har kollat genom allt)
Jag har också dille på att möblera om, maken brukar säga "jaha, ska det se ut såhär nu i en vecka?"
Ha det riktigt bra! ~Anki~

Hem och Lycka sa...

Verkligen ett vackert hem och jag gillar också brytningen mellan det mörka och det ljusa. kram!

Anonym sa...

tyckte din bakgrundsmusik var så härlig så jag kopierade den "rakt av", hoppas du inte misstycker!

Anonym sa...

Anonym: //K:-)
KsChokladask.blogg.se

vet ej varför min avsändare försvann, sorry"

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Slank bara in vid ett beök hos en annan bloggare. Tur, för vad mysigt du har det! Såg ditt inlägg om svart och vitt...(reklam för mig) jag har oxå så! Må gott//L

A home far away sa...

Det hemmet var ju helt makalöst vackert! Där kan jag definitivt hitta godbitar till mitt eget hem även om just svart är frånvarande i mitt hem:_)

Kram från Singapore

www.nestorforlag.se sa...

ja det var verkligen underbara bilder du visar, önskar att man kan få samma charm i sitt eget hem

www.nestorforlag.se sa...

ja, det är verkligen fint med vitt och svart ihop. vi har gjort vårt hus vitt och grått det är också sköna färger tillsammans.