söndag 15 juni 2008



Vi åkte till Borgholm igår på en liten utflykt hela familjen. Vädret var soligt och skönt och vi gick där och strosade. Det är verkligen en vacker sommarstad med gamla sekelskiftesvillor med stora glasverandor. Åh en sådan villa vill jag gärna ha en dag. Då ska jag sitta där och dricka kall hemmagjord flädersaft med is så det klirrar i gladen : )

Jag hittade de här fina sommarklänningarna där också. Perfekt till alla sommarens tillställningar. Vi ska på konfirmation, dop och femtioårsfest nu i sommar.

I veckan var det skolavslutning i skolan för mina elever. Visst är det något visst med "Den blomster tid nu kommer" och skolavslutning. När vi satt där i kyrkan och alla var var finklädda, en del flickor hade blommor i håret, några pojkar var vattenkammade och förväntansfulla föräldrar och syskon satt i bänkarna - då var det som man själv satt där på skolavslutning när man var 8 år och sommarlovet väntade. Sommarlovet - det kändes som ett år långt och det var en härlig känsla!

Själv jobbar jag en vecka till innan det är sommarlov och semester.

Ha en bra vecka!

Kram Emma

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var nydelig sommerkjoler! En slik skulle man hatt til sommerfesten... :)

Hem och Lycka sa...

Å vilka vackra klänningar, gillade speciellt den svartvita! kram!

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

Eva Linnea sa...

Hej Emma! Jag bläddrade i din blogg och hamnade på nov 07 och fick ett jättebra tips om att lägga en ljusslinga i ljuslyktan. Jag ska göra som du när mörkret faller på i november. En eller två lyktor ska få lysa upp i mitt växthus till advent. Kram och tack för tipset Eva Linnea

Anonym sa...

Älskar Borgholm.. Vi var där i söndags och hälsade på ett par kompisar som bor mitt i Borgholm, strax bakom Strand hotell! :)
Gick en sväng på stan och jag lyckas alltid få med mig något! :)
kram