lördag 19 december 2009

Ljust och vitt




Hej!


Utomhus ligger snön djup och inne har det just slagits in julklappar och skrivits julkort. Senare vankas det glögg! Tänk att det bara är fem dagar kvar till julafton!

Jag vill visa två bilder som jag hittade på mäklarfirman Alvhems sida. Där kan man hitta mycket fina inspirationsbilder. Här är ett vackert kök i vitt med detaljer i svart. Jag gillar golvet och den vita tegelväggen extra mycket.



Det här är vardagsrummet, från samma lägenhet. Även här är det svart och vitt. Jag gillar det luftiga och ljusa rummet med dubbeldörrar in till sovrummet.

Ha en bra helg!
Kram Emma

Bilder: Alvhem

5 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

God Jul och allt det bästa önskar dig Dada !!!
Juliga kramar

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Jättejättefiiint! Älskar svart och vitt. :)

Angående ljuset. Fotar mest med det här objektivet: http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232095

Det är otroligt ljuskänsligt så man behöver knappt använda blixten. Blir mjukt och fint ljus. Rekommenderar det varmt!

Sen efterredigerar jag i photoshop. Gå in på Image > Adjustments > Match Color > Och dra i Luminancereglaget.

Rekommenderar Lighroom också: http://annlouise-sjostrom.com/2009/october/lightroom-2.html

Kram och gott nytt år! :)

Nils Jacobsson sa...

Hej Emma!

Trevlig blogg du har. Arbetar på Alvehm o såg att du använde ett par av våra bilder. Helt ok dock är det fellänkat till vår hemsida. Kommer till Mercedes istället för vår hemsida, bara så du vet.

Med vänlig hälsning

Nils Jacobsson

Decoria sa...

Vilken snygg lägenhet!! Vitt och svart är verkligen snyggt och de har lyckats få det så luftigt. I min blogg finns en hel del vitt och svart också.

Milas Rum sa...

Vilket vackert hem!
Där skulle man bo!

Ha en skön kväll!

Mila