fredag 26 januari 2007

Bondköket


Foto: Linus Hallsenius, Tv4


Var det någon mer än jag som bara satt och gapade framför TV igår när jag såg Vad blir det för mat? på TV4+. Inte för Per Moberg och inte heller för matens skull utan för bondköket!! Köket är robust, gammeldags, lantligt och vackert. Han bor invid Tullgarns slott i Sörmland, omgivet av hästhagar och sjöar.

Om du missade köket så titta på torsdag! Jag blev helt betagen i blandningen mellan det robusta och det moderna. Jag skulle också vilja ha en sådan tegelvägg i köket och gammalt timmer på väggarna tillsammans med en sprilans ny modern spiskåpa, färska kryddor i Höganäskrus och gamla bruksföremål på hyllorna.

Vem blir inte inspirerad att skapa mat här i ett sådant kök. Bilden och texten gör inte köket rättvisa, så om igen missa inte nästa avsnitt - för kökets skull!

Trevlig helg!

/Emma

3 kommentarer:

hulukvarn sa...

Jag håller med, helt fantastiskt kök, programmet i sig var också jättebra tycker jag..!!

Dubbelörn sa...

Missade programet trots att jag hade markerat den, men ska absolut kolla reprisen!!

Anonym sa...

Jag tycker att ditt kök är snyggare än tvkockens. Mysigt med den vita vasken.