lördag 13 januari 2007

Lyktor, lantkök och solsken


Jag tycker det är skönt när mörkret faller på och det börjar dra ihop sig till läggdags att sätta mig här och kika in hos er, på era bloggar och se vad ni hittat på eller skrivit om.

Själv har jag idag tagit en lång härlig promenad i "vintervädret", 9 grader varmt och solsken. Det var härligt med solen som riktigt värmde i ansiktet. I kapp med solen lyste de gula vintergäcken i trädgården som kommit fram tillsammans med snödropparna.

Hittade till en underbar dansk nätbutik idag; Villa Prestige där jag hittade söta lyktor (ja jag vet att det inte är första gången jag bloggar om ljus och lyktor, men de har en speciell plats i mitt hjärta). Bilden ovan är där ifrån. Jag hittade också en så härlig bild på ett lantkök.

Precis så där lite slitet och charmigt som jag gillar.
För er som gillar kök- missa inte Helena som visar underbara bilder från sitt eget lantkök. Inspirerande!
Ha en fortsatt trevlig helg!
/Emma



4 kommentarer:

Lusthuset sa...

Så fint, precis som man skulle vilja ha det !!

Anonym sa...

Nätbutiken ser ut att vara underbar... måste ta mig en närmare titt :)

hulukvarn sa...

Jättefin sida! jag letar efter fina saker till min son och här fanns en del, bland annat påslakan.. kul!

Anonym sa...

Lusthuset: ja det är underbart med lantkök! Det tröttnar man inte på i första taget.

ljuvligt hemma och Hulukvarn: Ja visst fanns det fina saker.