måndag 28 maj 2007

Jag och presentpapper...

Sött inslaget i tuggummirosa, blommor och hjärtan.





Grafiskt svart och vitt

Försommar är lika med barndop, bröllop, födelsedagar, studenter, konfirmationer, förlovningar och annat. Alltid finns det något att fira. Inte minst Morsdag nu häromdagen!

Om man köper något i en butik slår de oftast in saken man köpt. Men roligast är att öppna ett fint inslaget paket där någon lagt ner lite tid och möda för att få det fint. När jag ger bort paket brukar jag försöka att ha ett fint papper och snygga band till. Inslagspapper är en helt egen historia. Det finns så söta inslagspapper, men jag köper och sedan är jag så rädd om pappret och vill spara att jag inte vill använda det. Kanske dags att köpa två rullar - en att spara och en att använda.

Åhléns har nu paketinslagningstema på sin sida. Bild därifrån.

Ha en bra vecka /Emma, som fick så fina paket och teckningar i går på Morsdag!

4 kommentarer:

Lotten sa...

Hi, hi... jag känner igen mig i din beskrivning! Jag är sådan både med tyger och omslagspapper ;-)

Anonym sa...

Och det är en konst att slå in ett paket snyggt - mina ser alltid så underligt misshandlade ut istället för superfina... 'hmm* :)

Anonym sa...

Hallååå hallååå

Ute på kvällsvandring och hamnade här via Perlan. Mycket intressant läsning. Kikar gärna tillbaka fler gånger.

Mvh/Sofia

Emmas inne och ute sa...

Lotten: skönt att höra att det finns fler som mig : )
Vildängel: men det blir ju personliga paket i alla fall :)
Sofia: Du är så välkommen !


Kramar Emma