måndag 5 november 2007

Höst och julstämning

Egentligen är julen och advent som bäst nu innan det ens har börjat. Det är som en fredagkväll då man vet att hela långa helgen ligger framför en. Eller som på vårvintern när de små blommorna tittar fram från sin vintervila - då vet man att det kommer mera, det blir liksom bara bättre och bättre.

Den här månaden nu fram tills vi tänder första adventsljuset är mörk. Redan klockan lite över fyra började det skymma och vid fem var det bäckmörkt ute. Det är så jag längtar efter stearinljus, julgranens glimmande och värmande glögg!

Men dagarna går fort. Lite för fort kanske. Jag tycker jag precis hunnit fatta att det är höst. Var det inte sommar för en kvart sedan? Så plötsligt är det snart advent!

Jag drogs med så i längtan efter advent att jag blev sugen på att höra lite ljuv julmusik. Så håll till godo! Snart är vi där och som sagt, julmusik är definitivt bäst innan och på jul - absolut inte efteråt!

Ha en bra vecka!
I nästa inlägg blir det bilder från badrummet uppe!

Kram Emma

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att märka att det finns fler än jag som redan längtar efter julmusik! Jag spelade min första CD i förmiddags när jag satt och pysslade med dörrkranstillverkning, det var supermysigt! // G

Ann-Sofie Åberg sa...

Jag håller verkligen med dig! Du beskriver det så bra - att det är längtan efter något som komma skall som är det mysigaste. Lika tråkig som julen känns efter mellandagarna är den härlig nu en dryg månad innan. Tänk att frossa i vackra saker och tänka på hur man ska arrangera lyktor, mossa och adventljusstakar... :o)

Unknown sa...

The Christmas holiday is warming up nicely here! I love the music and I can pick out a few words.

Thanks for a nice visit!
KJ
California

Anonym sa...

Väldigt bra beskrivet hur jag också känner :)

Hem och Lycka sa...

Å vad mysigt att få lite julmusik medan man läser härinne, underbart, jag som älskar julen och lääängtar ;-) kram!

Lusthuset sa...

Kul att du är tillbaka. Tack för den fina musiken. Ja, det kommer att gå så fort till jul, det gör det alltid tycker jag. Ha det bra.